深色调`

We're All Leaving - Arcade Fire

别怕 我在

Early.Junior:

就像我正在写的一本书一样,一本我深爱的书,但现在我书写的速度慢了下来,于是词语和词语的距离变得无比遥远,段落与段落间成了无尽的留白,我还是能够感觉到你的温度,感觉到书写我们的故事的词语的重量,但我正站在留白里,站在词语彼此遥远的距离间,一个不属于物质世界的地方,一个我初次发现的蕴藏着世间万物的地方,我是如此爱你,但这就是我现在生存的地方,这就是我现在的样子,放我走吧。尽管我很想,但我无法再活在你的书中了。

It's like I'm reading a book, and it's a book I deeply love, but I'm reading it slowly now so the words are really far apart and the spaces between the words are almost infinite. I can still feel you and the words of our story, but it's in this endless space between the words that I'm finding myself now. It's a place that's not of the physical world - it's where everything else is that I didn't even know existed. I love you so much, but this is where I am now. This is who I am now. And I need you to let me go. As much as I want to I can't live in your book anymore. 

我们在彼此身上留下的伤痛,我对你所做的一切,我希望你成为的人,我希望你对我说的话,对此我很抱歉,我会永远爱你,因为我们见证了彼此的成长,因为你,我才是现在的我,我希望你知道,你将永远是我生命中的一部分,对此我很感激。无论你成为什么样的人,无论你未来将去往何方,我都会爱你,做你永远的朋友。

Dear Catherine. I've been sitting here thinking about all the things I wanted to apologize to you for. All the pain we caused each other, everything I put on you - everything I needed you to be or needed you to say. I'm sorry for that. I will always love you because we grew up together. And you helped make me who I am. I just wanted you to know there will be a piece of you in me always, and I'm grateful for that. Whatever someone you become, and wherever you are in the world, I'm sending you love. You're my friend till the end. Love, Theodore.

评论

热度(76)